我記得這是2001還是2002年的時候蔡健雅幫新加坡國慶晚會寫的歌
反正就是我國一還國二那年就對了
有國語和英語的單曲,限新加坡有CD
那時候我有個網友有,他說要燒給我,可是...我就拒絕了= ="
英文就普普通通的我為了這首歌的歌詞翻了很久的字典(那年頭翻譯機沒那麼流行,OK?)
英文叫Where I Belong,國語的叫屬於
兩種版本的歌詞都很touch,很喜歡曲子
年輕不懂事的我還把歌詞抄起來(真害羞)
那時候還沒出國,不懂那種心情
結果一到北卡開始新生活腦海裡常出現這首歌的歌詞
Morning comes around and I
Can't wait to see my sunny island

有些後悔當初沒讓網友燒給我= ="

這兩種版本我都很喜歡
芭樂一點的說法是
這五年來雖然聽不見這首歌,但一直陪伴著我





『Where I Belong』
Music & Lyrics: Tanya Chua

Morning comes around and I
Can't wait to see my sunny island
In its glorious greenery, whether rain or shine, it's still beautiful
Bright lights shine on the streets at night
Guiding me closer to home
To a place where I'll be safe and warm, where I belong

Friends and families by my side
Seeing me through as I grow and learn
Everyday's experience, bitter sweet or sour
They're still wonderful
As they become precious memories
They'll be kept close to my heart
And no matter where I am I will always know, where I belong

Chorus:
Where I belong, where I keep my heart and soul
Where dreams come true for us
Where we walk together hand in hand towards a future so bright
Where I belong, where I keep my heart and soul
Where we're one big family
I want the whole world to know, I want to shout it out loud
That this is where I know I belong 


中文版本




『屬於』
词:吴庆康
曲:蔡健雅

每当我觉得孤寂 庆幸还有个城市属于
属于自己的天地 不论雨或晴一定在这里
把我心事全部收齐 等着我不定归期
熟悉的热天气和热情都是暖意

每当梦想不够近 庆幸还有朋友在一起
创造未来的绮丽 不论悲或喜全都没关系
把我情绪全部抚平 看着我重现笑语
青草地当作衣穿成我心情 全都属于

Chorus:
属于自己 属于我们的天地 有爱有梦有情
还有成长岁月的点滴 交织成温馨一季

属于自己 属于你我的天地 有爱有梦有亲情
我要让全世界知
我的骄傲依旧是这个属于我的繁华都市




歌詞真的很touch
然後我要說
你看我每天都PO歌就知道我有多偷懶。

arrow
arrow
    全站熱搜

    greenhell 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()